Главная
страница 1страница 2страница 3

ПРОТОКОЛ ОЦЕНКИ ТУРА «ПИСЬМО»

ЧЛЕНЫ ЖЮРИ ________________________________________________________


участник

К1

К2

КЗ

К4

К5

Сумма

баллов








































































































































































































































ПРОТОКОЛ
оценки устного тура олимпиады
Члены жюри _____________________________________________


п/п

Участник

Оценка

Примечание

































































































































































































































































































































































































Список рекомендуемой литературы и сайтов



  1. V Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку. 10-11 кл.: Метод, пособие / Сост. В.В.Копылова. - М.: Дрофа, 2004.

  2. Всероссийская Олимпиада школьников по иностранным языкам. Английский язык. / Сост. Ю.Б.Курасовская, В.В.Копылова, В.Н.Симкин; Науч.ред. Э.М.Никитин. - М.: АПКиППРО,2005.

  3. Английский язык. Всероссийские олимпиады. Вып.1. Ю.Б.Курасовская, А.И.Усманова, Л.А.Городецкая.- М.: Просвещение, 2008.

  4. Английский язык. Всероссийские олимпиады. Вып.2. С.Г.Тер-Минасова, Ю.Б.Курасовская, Л.А.Городецкая, Н.Е.Медведева.- М.: Просвещение, 2009.

  5. Материалы олимпиад также можно найти на сайте Всероссийской олимпиады школьников: www.rusolymp.ru


ПРИМЕРНЫЕ ОЛИМПИАДНЫЕ ЗАДАНИЯ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

7-8 КЛАСС

Конкурс понимания устного текста 7-8

  1. Методические рекомендации

  2. Описание процедуры проведения конкурса понимания устного текста

  3. Текст задания

  4. Лист ответа (для каждого участника)

  5. Ключи (для членов жюри)

  6. Диск с записью звучащего текста для прослушивания в каждой аудитории

  7. Текст записи для членов жюри


Listening 7-8

Time: 40 minutes

Task № 1

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответ­ствие между высказываниями каждого говорящего 1—6 и утверждениями, данньти в списке А—G Ис­пользуйте каждое утверждение, обозначенное соот­ветствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись текста дважды. Занесите свои ответы в лист ответов.

A. The speaker says that Ford was able to produce cars


quickly and at a low price.

B. The speaker tells us that the first petrol-based car was not


cheap.

С The speaker thinks that automobile manufacturing is the top industry in Detroit.

D. The speaker is confident that automobiles have changed
the style of living.

E. The speaker says that the first automobile burned coal.

F. The speaker advises drivers to equip their cars with seat
belts.

G. The speaker is sure that a great increase in air pollution


is a negative side of automobile use.

Task № 2

Вы услышите разговор двух подруг. Определите, ка­кие из приведенных утверждений 7-13 'соотве­тствуют содержанию текста (1 True), какие не соответствуют (2 False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного отве­та (3 Not stated). Занесите номер выбранного вами ответа в лист ответов7-13 . Вы услышите запись дважды.

7. Susan seems to know Ann's face.

1) True 2) False 3) Not stated



8. Ann knows Susan only by name.

1) True 2) False 3) Not stated



9. Susan is out of work now.

1) True 2) False 3) Not stated

10. Barbara and Ann run a shop.

1) True 2) False 3) Not stated



11. Barbara likes her job.

1) True 2) False 3) Not stated

12. Ann is a rather inexperienced book-keeper.

1) True 2) False 3) Not stated

13. Barbara and Ann sell clothes.

1) True 2) False 3) Not stated



Task № 3

Вы услышите рассказ никарагуанского мальчика о своей жизни в Сан-Франциско. В заданиях 14-20 внесите цифру 1, 2 или 3, соответствующую но­меру выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись текста дважды.

14. The Gomez family emigrated to the USA because

  1. Mr. and Mrs. Gomez were unemployed in Nicaragua.

  2. they had the political trouble in their country.

  3. their lives were in danger in Nicaragua.

15. Steve's parents came to the USA

  1. when he was only a little boy.

  2. when his sister Diane was 11 years old.

  3. when he was 14.

16. Mrs. Gomez can't speak English fluently that's why

  1. she has no work in the USA.

  2. studies in a special school.

  1. doesn't want to move to another district of San Francisco.

17. Steve's father works

  1. as a secretary in a Mexican company.

  2. as an architect in a firm.

  3. as a bus driver.

18. The Gomez family prefers

  1. American food to Spanish.

  2. to celebrate Mexican holidays.

  3. to watch American TV channels.

19. Steve's mother

  1. often cooks Spanish food.

  2. can cook nothing.

  3. has no time to cook at home.

20. The boys' club is organized

  1. to attract boys' attention to religion.

  2. keep the boys off the street gangs.

3) to teach them English.

Конкурс понимания письменного текста 7-8

  1. Методические рекомендации

  2. Описание процедуры проведения конкурса понимания письменного текста

  3. Текст задания

  4. Лист ответа (для каждого участника)

  5. Ключи (для членов жюри)


Reading Comprehension 7-8

Time: 45 minutes

Task № 1

Установите соответствие тем A—G текстам 1—6. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна тема лишняя.

A. REPTILES

B. APPETITE INCREASE

C. BUSINESS NEWS

D. POLITICAL NEWS

E. MEDICINE

F. ADVICE FOR MOTORISTS

G. HISTORY



  1. The chemists of Louisiana State University have found that the popular supplement melatonin has the poten­tial to cause unwanted reactions in the body. Melatonin is sold as a sleeping aid, but it is needed in only low concen­trations as its secondary products which form in the body have a serious effect on health. They can change behaviour, so the use of melatonin may cause more harm than good.

  2. The name "alligator" is nothing more than the English pronunciation of the Spanish name of the animal: "el lagarto". The Spaniards, who discovered and explored the warmer parts of America, were the first Europeans to see these huge creatures. For a long time after this dis­covery scientists believed that the South of America was the only place in the world where alligators lived. But in 1870 similar but smaller animals were found in the Yangtze River in China.

  3. The researchers from the University of Florida who studied the influence of body temperature on post-exercise appetite said that exercise in cold water instead of warm water might increase people's appetite, making it harder tor them to lose extra pounds. Caloric intake after exer­cise in cold water was 44% higher than after exercise in warm water.

  4. South Korea offered to provide its North Korean neighbour with 500,000 metric tons of rice to head off a potential food crisis. The goodwill gesture came after it had been announced that the country would participate in 6-party negotiations on scrapping its nuclear weapons pro­gramme.

  1. The Svalbard Treaty was signed in Paris on February 9, 1920 between Norway, the USA, Denmark, France, Italy, Japan, the Netherlands, Great Britain and Sweden. It proclaimed Norway's full and exclusive sovereignty over Spitsbergen (the Norwegians call it Svalbard). Article 3 enabled all signatories to the Treaty to engage in econom­ic and commercial activities there, while Article 9 for­malized Russia's right to engage in such activities even before the Treaty's ratification. Russia took advantage of this provision, acquiring a number of land plots and launching a coal production operation.

  2. Experts say that, just as in case with weather fore­casts, drivers don't fully trust the traffic jam forecasts even if they often prove to be correct. As a result, instead of a single forecasted jam several unexpected blockings occur. A solution to this situation is to have a satellite navigation system in every car. Such a system will advise everyone where to drive.


Task № 2

Прочитайте вопросы 7-12 и тексты, обозначенные буквами A—G. Установите, в каких текстах можно найти ответы на эти вопросы. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании один текст лишний.


Which film ...



7. …reflects life in the Middle Ages?

8. …is based on the novel?

9. …shows how dancing can change one's life?

10. …is about a chance acquaintance?

11. …can we see a strong-willed character in?

12. …is the winner of the Moscow festival?

A. An overworked Chicago accountant, tired of the boring routine that his life has become, sees a beautiful dance teacher through a window and decides to start taking lessons from her, and as the joy of dancing enters his life, he discovers that it might just be the secret to sav­ing his troubled marriage.

B. Set during the 12th century in the holy city of Jerusalem, a young Muslim peasant and blacksmith be­ comes a knight so that he may help repel the Crusaders who took control of the city in 1099. Meanwhile, the young knight also falls in love with the city's beautiful princess.

C. Everyone has bad mornings but for a man named Arthur Dent this goes far beyond a bad day. When he learns that a friend of his is actually an alien with advanced knowledge of Earth's impending destruction, he is transported off the Earth seconds before it is exploded to make way for a new hyperspace motorway.

D. The movie takes place in 1957. It is the story of a simple small-town restaurant cook, his waitress girlfriend and a mysterious friend and boxing rival who constantly lies, gets into fights, studies English and listens to for­eign radio stations. This film won the top prize, the Golden George, for Best Film at the Moscow International Film Festival.

F. Five people are killed in an accident when a lofty rope bridge collapses. The film details a priest's journey to discover if there was a reason for the bloody disaster. Set in Lima, Peru, during the 18th century. Based on the Thornton Wilder's novel, and first filmed in 1929.

G. An elite member of the world's fiercest and most highly trained navy force thought he was prepared to take on any duty no matter how dangerous or impossible it was until he tried babysitting.



Лексико-грамматический тест 7-8

  1. Методические рекомендации

  2. Описание процедуры проведения лексико-грамматического теста

  3. Текст задания

  4. Лист ответа (для каждого участника)

  5. Ключи (для членов жюри)


Use of English 7-8

Time: 45 minutes

Task 1

Прочитайте текст. Измените, если необходимо, слова напеча­-
танные заглавными буквами после номеров 1-8 так,
чтобы они грамматически и лексически соответствовали
содержанию текста. Заполните пропуски полученными слова­
ми в таблице 1-8


  1. In the autumn of 18-, I was enjoying the luxury of

____________________ in company with my MEDITATE

friend C. Auguste Dupin, in his little back library.



<< предыдущая страница   следующая страница >>
Смотрите также:
Методические рекомендации по проведению 1 (школьного) этапа всероссийской олимпиады школьников по английскому языку
417.29kb.
3 стр.
Методические рекомендации по проведению школьного этапа всероссийской олимпиады школьников по искусству (мхк) в 2010/2011 учебном году
169.73kb.
1 стр.
Методические рекомендации по проведению
537.55kb.
4 стр.
Анализ работ участников муниципального этапа всероссийской олимпиады школьников 2011 2012 учебного год
36.7kb.
1 стр.
Методические рекомендации по подготовке заданий школьного и муниципального этапов всероссийской олимпиады школьников по истории 2008-09 уч. Года
647.34kb.
4 стр.
Методические рекомендации по подготовке заданий школьного и муниципального этапов всероссийской олимпиады школьников по обществознанию 2008-09 уч. Года
573.34kb.
4 стр.
Требования к проведению муниципального этапа всероссийской олимпиады школьников 2012/20113учебного года
102.74kb.
1 стр.
Методические рекомендации по разработке заданий для школьного и муниципального этапов всероссийской олимпиады школьников по искусству (мхк) в 2010/2011 учебном году
269.15kb.
1 стр.
Методические рекомендации и ответы к заданиям муниципального этапа всероссийской олимпиады школьников 2012-2013 учебного года по русскому языку
102.53kb.
1 стр.
Положение о школьном этапе Всероссийской олимпиады школьников I. Общие положения
77.67kb.
1 стр.
Методические рекомендации по проведению школьного и муниципального этапов Всероссийской предметной олимпиады школьников по Мировой художественной культуре в 2009-2010 учебном году в Республике Мордовия
206.4kb.
1 стр.
Задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку для 8 класса. Время на выполнение заданий-60 мин. Каждый правильный ответ оценивается в 1балл. Максимальное количество баллов – 36
100.17kb.
1 стр.