Главная
страница 1
Конспект открытого урока

Is The Earth a dangerous Place?”



Класс: 8

Васильевой Марии Александровны

Конспект урока
Тема: «Is the Earth a Dangerous Place?»

Цели:

  1. Активизировать навыки устной речи по заданной теме

  2. Обучать навыкам поискового чтения.

  3. Формировать лексические знания по данной теме.

  4. Развивать внимание, навыки, аудирования и перевода с английского языка на русский.

  5. Воспитывать интерес к странам изучаемого языка.

Оборудование: доска, картинки, распечатки с текстом и таблицей, магнитофон.
Ход урока


Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

I. Начало.

1. Приветствие.

- Good afternoon, boys and girls. My name is Maria Alexandrovna. I am a student of the pedagogical college. Let’s start our lesson.

- Please tell me, what date is it today?

- Well, and what day is it today?

2. Речевая подготовка

- Today we speak about disaster.

- Now look at the blackboard. Repeat after me.


Now answer my question: What the English for…

Землетрясение, наводнение , торнадо, вулкан, засуха, ураган

- Look at the blackboard. What can you see at the pictures?

The first picture…

The second picture….

II. Основная часть.

Выполнение упражнений.
Now look at the sentences at the blackboard. Match the words and the text. You have 3 minutes. Time is over. Let’s check up.

  • Now listen to the tape and check your answer. Translate these sentences.



- Ok! Very good.

-ok. Very well!

Pre-reading.

- First of all read and translate these word combinations.

A terrible disaster

A disaster area

Damage

To damage

To do a lot of damage

To shake each other’s hands / to shake hands with each other.

And now translate my sentences:

- Природные бедствия могут разрушить дома, убить животных и людей.

- засуха принесла много разрушений

- Землетрясение ужасное бедствие.

- Здание было серьезно повреждено наводнением.

- Мы пожимаем руки, когда кого-нибудь встречаем.

- Это опасно жить в зоне бедствия.
- Он трясся от смеха, когда я рассказал ему свою шутку.

  • What do you know about earthquake?

  • Look at the text. Read the title of the story?

  • What does it tell us about?

  • What the Yungay means?

  • What country did it happen?


While-reading.

  • Let’s read the text.

  • Ok! And now translate sentences:

  • Раздавался шум, как будто большой грузовик проехал по улице.

  • Он раздавался из земли

  • Машины начали прыгать

  • Затем часы в классной комнате упали со стены, окна начали рушаться

  • Как только я побежал, начали рушаться дома

  • Земля двигалась под моими ногами

  • Я мог слышать удары и пронзительные крики позади меня

  • Почти все здания были на земле

  • Я подняла глаза и ближайшая гора начала двигаться ко мне

  • Землетрясение отломило большую часть горы

  • Затем земля и снег свалились на меня

  • В 1923 году в Японии погибло 142000 людей


Past-reading

  1. When did the Yungay earthquake take place?

  2. How did begin?




  1. What did Juan hear and see?




  1. Was the Yungay earthquake the most terrible?


III. Заключительная часть.

- What have you learnt at our lesson?

- Thank you very much!

- Your home task will be find the same interesting facts about volcano and earthquake.

- The bell has gone you may be free! Good buy!

- Good afternoon!
- Today is the 21th of October.

- Today is the Tuesday!


Earthquake – землетрясение

Hurricane – ураган

Tornado – торнадо

Volcano – вулкан

Flood – наводнение

Drought – засуха


  1. Наводнение – большое количество воды, которое покрывает обычно сухое место.

  2. Землетрясение – внезапное сотрясение земли.

  3. Ураган – яростный ветер или буря.

  4. Торнадо – очень яростный ветер в форме воронки (трубы) воздуха, который вращается с ильной скоростью.

  5. Вулкан – гора с дырой , кот. называется кратером в вершине. Иногда лава и газы выбрасывает из кратера.

  6. Засуха – долгий период сухой, когда недостаточно воды.


Ужасное бедствие

Зона бедствия

Вред, повреждения

Разрушать, вредить

Приносит много повреждений

Пожимать руки

- Natural disaster can damage houses, kill animals and people.


  • The drought did a lot of damage

  • Earthquake is a terrible disaster.

  • The building was severely damaged by the flood

  • We shake each other’s hands when meet somebody.

  • It is dangerous to live in disaster area.

  • He shook with laughter when I told him my joke.


There was a noise like a big lorry in the street
It was coming from ground

The cars stated to jump up and down

Then the classroom clock fell off the wall and the window broke.
As I was running, the houses started to fall down.

The ground was moving under my feet
I could hear hands and screams behind me.
Nearly all buildings were on the ground.
I looked up and the nearest mountain begin to fly at me

The earthquake broke off a large piece of mountain

Then earth and snow fell on top of me
In 1923 in Japan, 142 000 people died


May 31th 1970
There was a noise, like a big lorry in the street.

The cars started to jump up and down. He could hear bangs and screams.

Yes, it was. Because 50 000 died and another 100 000 people were hurt

  • We have learnt about dangerous.

  • We have learnt a lot of facts about earthquake.




Match the words and the text.

  1. an earthquake, 2) a hurricane,3) a tornado,4) a volcano, 5) a flood, 6) a drought




  1. is a large amount of water which covers a place that is usually dry land.

  2. is a sudden shaking of the ground.

  3. is a very violent wind or storm.

  4. is a very violent wind in the form of a funnel or air that spins at great speed.

  5. is a mountain with a hole called a crater in the top. Sometimes lava and gases are thrown from the crater.

  6. is long period of dry weather when there is not enough water.


Answer the questions.


  1. When did the Yungay earthquake take place?

  2. How did begin?

  3. What did Juan hear and see?

  4. Was the Yungay earthquake the most terrible?


The Yungay Earthquake
"I was in school," said Juan. "On the blackboard, in big white letters was the date - May 31st 1970. The letters started to dance in front of my eyes." "Were you asleep?"

"No, I looked out of the window. There was a noise, like a big lorry in the street. But outside there were only a few empty cars."

"What made the noise?"

"It was coming from the ground. The cars started to jump up and down. Then the classroom clock fell off the wall and the window broke.

I was afraid. I ran out of school and into the street. As I was running, the houses started to fall down. The ground was moving under my feet. I knew then..."

"Knew what?"

"I knew that it was an earthquake. I ran to the fields. I could hear bangs and screams behind me. I only turned round when I got to the second field. I couldn't believe my eyes. Nearly all buildings were on the ground. In front of me, the earth was moving up and down like a sea."

"What did you do?"

"Nothing for a while. Then I heard another sound, like great guns. It came from the moun­tains. I looked up and the nearest mountain began to fly at me!

I ran away and swam across the river. On the other side, I started to run again. A great wind carried me along. Then earth and snow fell on top ,of me..."

"Snow?"

"Yes, mountain snow. The earthquake broke off a large piece of the mountain."...



"How many died?" asked Mark.

"50 000 died and another 100 000 people were hurt. Nearly a million lost their homes — that is one out of 13 people in Peru. I think it was the worst earthquake ever."

Mark looked in his notebook again.

"There was an earthquake in China in 1556. It killed 830 000 people. In 1923, in Japan, 142 000 people died."



Использованная литература:

  1. Учебник Биболетова “Enjoy English”8 класс


Смотрите также:
Конспект урока Тема : «Is the Earth a Dangerous Place?»
41.83kb.
1 стр.
Задача урока повторить учебный материал раздела Тема урока:"Help the Earth"
35.03kb.
1 стр.
Конспект урока музыки в 3 классе. Учитель музыки моу сош №12 Анохина Е. А. Тема урока: Древнейшая песнь материнства. Цель урока : Развитие творческих способностей учащихся. Задачи
121.95kb.
1 стр.
К онспект урока с использованием информационно-коммуникативных технологий Конспект урока по географии Тема урока: «В гостях у Японии». Тип урока: урок новых знаний. Вид урока: комбинированный
34.05kb.
1 стр.
Конспект урока Тема урока: Относительные, абсолютные и смешанные ссылки.
33.35kb.
1 стр.
Место проведения урока: моу «Гимназия №33» Класс: 10 «б» Предмет: история план-конспект урока тема урока: Могла ли Русь оставаться языческой?
33.43kb.
1 стр.
Конспект урока тема урока: Координатная плоскость Класс: 6 Цели урока: Цели урока. Образовательные
102.99kb.
1 стр.
Конспект урока по информатике учителя Оганьян Э. А. Тема урока : Основные операторы языка Бейсик Тип урока: урок обобщение План урока
53.45kb.
1 стр.
План-конспект урока тема урока Моногибридное скрещивание. I и II законы Г. Менделя
109.24kb.
1 стр.
Конспект урока в 6 классе. Блок тема «Саамское искусство на уроках рисования» Тема урока : Составление геометрического узора для украшения варежки, сумки
68.18kb.
1 стр.
Место проведения урока: моу «сош №42» г. Улан-Удэ Класс: 7 «а» Предмет: русский язык план-конспект урока тема: Текст. Тип урока : развитие речи
58.33kb.
1 стр.
1. План-конспект урока по информатике Тема урока: «Поисковые информационные системы» Тип урока: «Комбинированный урок»
228.37kb.
1 стр.