Главная
страница 1

ОТЧЁТНОЕ ВЫСТУПЛЕНИЕ

СТУДИИ «ТАТРАЛЬНЫЙ АНГЛИЙСКИЙ»

Сказка


Руководитель: Велигонова О.В.

г. Новошахтинск



Цель мероприятия: создать условия для активного и творческого развития личности и стимулировать интерес учащихся к изучению английского языка.

Основные задачи: 1. Развитие личностно-смыслового отношения к изучаемому предмету, чувств, эмоций. Развитие позитивных индивидуальных свойств ученика – способностей, интересов; развитие памяти, внимания, сообразительности, ответственность за порученное дело; развитие артистических способностей.

2. Совершенствование фонетических навыков; развитие навыков аудирования, говорения.



3. Воспитание полноценного восприятия и нравственного понимания прекрасного в искусстве и в действительности; развитие чувства товарищества, коллективизма, формирование позитивного отношения к труду, здоровому образу жизни.

4. Развитие коммуникативных навыков и умений, укрепляющих социальные связи; повышение самооценки через получение позитивной обратной связи и поддержки от группы.

Действующие лица: 

1. Marry Poppins

the teacher at the Grundys'

2. Mrs. Grundy

 

3. Jack
4. Bell
5. Phill
6. Bill
7. Jill
8. Betsy
9. Pat

Mrs. Grundy's children


Декорации, реквизит:

I. ДЕТСКАЯ КОМНАТА: кровати, подушки, одеяла, кресло, ящик с игрушками.
II. ГОСТИНАЯ: круглый стол, скатерть, ваза с цветами, стулья вокруг стола, камин, чайник, чашки с блюдцами, сумка, табурет, гладильная доска, утюг, веник, совок, таз, кусок ткани в тазу, кусок ткани с иголкой, корзина с продуктами.


http://www.solnet.ee/holidays/pic/s12_17_2.gif 




Костюмы:

MARRY POPPINS: длинное платье или юбка с блузкой, шляпа, зонтик, яркая красивая сумочка, 8 разноцветных стеклышек, кусочков слюды или цветной бумаги.

MRS. GRUNDY: длинное платье, белый передник, белый чепчик.

CHILDREN: 1. 2 ночных рубашки или пижамы для Пэт и Билла. 


мери поппинс
Mary Poppins at the Grundys'

I. Сцена 1. Занавес закрыт. Из-за занавеса появляется Мэри Поппинс. 
Marry Poppins: Hello, friends! I am glad to see you at our theatre. My name is Mary Poppins. I am from Great Britain. I am a teacher. I like children very much. I can do a lot of things: run and jump, draw and write, sing songs and recite poems, play the piano and even fly by my umbrella. Soon I must start working in the Grundys' family. It is a big family. They have got seven children.

II. Сцена 2. Мэри Поппинс раздвигает одну (правую) половину занавеса. За ней зрители видят гостиную. Мэри Поппинс, показывая на различные предметы, читает стихотворение. 
Marry Poppins: Missis Grundy washes on Monday,
Irons on Tuesday,
Shops on Wednesday,
Bakes on Thursday,
Sews on Friday,
Cleans on Saturday,
Cooks on Sunday.
This is the tale of Missis Grundy.
But her children don't help her. 

III. Сцена 3. Мэри Поппинс уходит. Появляется Mrs. Grundy. С другой стороны, споря, бегут Jack, Jill, Bell и Phill. Они кричат, толкаются, сваливают вокруг стола стулья. 
Jack: I can fly, and you? 
Jill: Me too. 
Bell: And I can swim. Can you, Phill? 
Phill: No, I can't. But I can read and you can't. 
Jill: I can swim. 
Bell: No, you cannot.
Jack: You are a little girl. 
Phill: You are small. We don't want to play with the girl. 
Jill (плача, бежит к маме): Mother! Brothers don't want to play with me. They are bad. 
Mrs. Grundy (обращаясь к зрителям): I am so sad. My children are not friendly. They don't love each other. They don't want to play together. Where is our new teacher?
Jack: Mother! Is our breakfast ready? 
Mrs. Grundy: No, it isn't. 
Bell: But I am hungry. 
Phill: I am hungry, too. 
Jack: I am hungry! I am hungry! I am!
Four red tomatoes and ham.
Sweets, cakes, carrots and jam.
I am hungry! I am hungry! I am! 
Mrs. Grundy: What a pity! You must wait; you may play in the garden.
Phill: I don't want! 
Jack: I don't want! 
Together: We don't want! 

IV. Сцена 4. Раздается стук. 
Children: Who is that? 
Marry Poppins: It's me, your teacher. May I come in? 
Children (весело): Yes, you may. Come in, please! 
Marry Poppins (входя): Good morning! 
Дети подбегают к ней, ходят вокруг, рассматривают ее наряд, зонтик, потом отходят и начинают петь. 

Children: What is your name? What is your name?
Could you tell me what is your name? 
Mary Poppins: My name is Mary. My name is Mary.
You won't forget it, my dear friends. 
Children: How old are you? How old are you?
Could you tell me how old are you? 
Mary Poppins: I am just hundred, I am just hundred.
I am just hundred, my dear friends. 
Children: Where do you live? Where do you live?
Could you tell me where do you live? 
Mary Poppins: I live in London, sometimes in Oxford,
Sometimes in Cambrige, my dear friends. 

V. Сцена 5.
Mrs. Grundy: Good morning, Lady Mary!
Good morning to you!
Good morning! Good morning!
I am glad to see you! 
Mary Poppins: I am glad to see you, Mrs.Grundy, and your children. 
Mrs. Grundy: This is Jack.
And that is Jill.
This is Bell.
And that is Phill. 
Mary Poppins: Where is Pat? 
Jack: She is in bed. 
Mary Poppins: And where is Bill? 
Jack: He is ill. 
Mary Poppins: How is Betsy? http://dob.1september.ru/2002/10/2.jpg

Phill: She is healthy. 
Mary: How are you? 
Children (all together): We are fine, thank you. 
Mary Poppins: I would like to greet Pat, Bill and Betsy. 
Phill: Let's go.  (Уходят. Занавес.)

V. Сцена 6. Открывается левая половина занавеса. Детская комната. На заднем плане кресло. Справа и слева кровати. Пэт и Билл кидаются подушками, а маленькая Бетси сидит возле ящика с игрушками. Входит Мэри Поппинс с другими детьми. Пэт и Билл сразу же ложатся, стонут. Пет держится за голову, а Билл - за живот. 
Jack: Hi! This is our new teacher. Her name is Mary Poppins. 
Mary Poppins: How do you do, Pat? How do you do, Bill?
Why are you in beds? Are you ill? 
Pat: Yes, I am. I have a headache. 
Bill: And I have a stomach-ache. 
Mary Poppins: I know how to make you healthy. You must do morning-exercises. 
Физкультминутка «Stand up!»

Stand up!


Hands up!
Hands down!
Sit down!
Stand up!
Hands to the sides!
Bend left!
Bend right! 
Hands up!
Hands down!
Hands on hips!
Sit down! 
Mary Poppins: Now, let's sing a song and do some more exercises.
Вместе поют песню “My Bonnie”http://dob.1september.ru/2002/10/12.jpg

My Bonnie lies over the ocean,

My Bonnie lies over the sea,

My Bonnie lies over the ocean,

Oh, bring back my Bonnie to me.

Bring back, bring back,

Oh, bring back my Bonnie to me.

Bring back, bring back,

Oh, bring back my Bonnie to me.


Betsy: I don't like to be ill at all. 
Jack: Me too. 
Mary Poppins: Do you want to play? We can play a nice game. Bill, give me my bag, please. I have some glasses in it. 
Bill: Here it is! 
Mary Poppins: Thank you. 
Bill: You are welcome! 

Mary Poppins (раздаёт детям разноцветные стеклышки):
Green for Jack,
Yellow for Jill,
White for Bell,
And black for Phill.
Brown for Bill,
And pink for Betsy,
For me - red,
And blue for Pat.
Let's say what we see.


Исполняется песенка "Rainbow":

Rainbow purple, rainbow blue,

Rainbow green and yellow, too.

Rainbow orange, rainbow red,

Rainbow shining over head.

Mary Poppins: But, Pat and Bill, do you wash your hands and face, do you clean your teeth? 
Bill: No, I don't like to wash hands and face. 
Pat: I don't want to clean my teeth. 
Bill: We want to play. 
Mary Poppins: But it's very funny if you sing a song.
Stand up! 
Дети становятся в круг. Мэри Поппинс в середине круга. Она начинает петь и показывает движения, а дети повторяют их и поют вместе с ней. Песня “This is the way”

This is the way we wash our face,

Wash our face, wash our face.

This is the way we wash our face,

Early in the morning.

This is the way we brush our teeth,

We brush our teeth, we brush our teeth.

This is the way we brush our teeth,

Early in the morning.

This is the way we comb our hair,

Comb our hair, comb our hair.

This is the way we comb our hair,

Early in the morning.

This is the way we go to school,

Go to school, go to school,

This is the way we go to school,

Early in the morning.

Bill: Let's play another game! 
Mary Poppins: No, we can't. You like to play, but you don't like to work. You are lazy, my friends. You don't help your mother. It is very bad. You must help her. 
Betsy: Yes, we must go and help our mother. 


VI. Сцена 7. Дети бегут на кухню к Mrs. Grundy и поют песенку (на мотив "В траве сидел кузнечик"). 
Children: What can we do for you, Mum?
What can we do for you, Mum?
What can we do for you, Mum?
What can we do for you?
What can we do? What can we do?
What can we do for you, Mum?
What can we do? What can we do?
What can we do for you? 
Mrs. Grundy: What would you like to do, kids?
What would you like to do, kids?
What would you like to do, kids?
What would you like to do? 
What would you like? What would you like?
What would you like to do, kids?
What would you like? What would you like?
What would you like to do? 
Pat: I'd like to clean the carpets. 
Bill: I'd like to wash the dishes. 
Betsy: I'd like to dust the sideboard, 

I'd like to sweep the floor. 


Mrs. Grundy: How nice of you, how nice of you,
You've got so many talents,
How nice of you, how nice of you,
I'll bake a cake for you. 
Дети убираются. Уносят с кухни таз, доску и утюг. Поднимают стулья, вытирают пыль (Jill), подметают пол (Phill), Mrs. Grundy уходит и через некоторое время возвращается, неся торт. Она ставит его на стол. Betsy, Bell и Jack приносят 8 чашек и блюдец. Mrs. Grundy приносит чайник и кофейник. 
Mrs. Grundy: One, two, three, Who likes coffee
And who likes tea? One, two, three, Oh, I see.
You like coffee
And I like tea.

Mrs. Grundy наливает всем в чашки чай. Все встают вокруг стола и поют песенку « The more we are together» Герои выкрикивают в зал "Good Bye! Bye-Bye!" и машут руками. 


Смотрите также:
Сказка Велигонова О. В. г. Новошахтинск Цель мероприятия
109.65kb.
1 стр.
Спасительная сила Искусства Цель мероприятия
62.41kb.
1 стр.
Разработка внеклассного мероприятия для младших школьников квн клуб «Внимательный пешеход» Цель мероприятия
102.24kb.
1 стр.
Ich bin stolz, Deutsch zu lernen“ (круглый стол для учащихся 10-11 классов) Цель мероприятия
51.96kb.
1 стр.
Конкурс поэтов «Я с детства Пушкина люблю!»
109.74kb.
1 стр.
Сказка из всех ледовых самая ледовая сказка из всех новогодних
16.3kb.
1 стр.
Сценарий мероприятия «this is halloween»
152.96kb.
1 стр.
Цель мероприятия: в рамках акции "Подари Детям Жизнь"
51.97kb.
1 стр.
«День сказок». «Сказка – ложь, да в ней намёк, добрым молодцам урок». Цель
121.52kb.
1 стр.
Мбоу «сош №27» г. Перми Литературное чтение. 2 класс. Ро л. В. Занкова. Учитель Дудырева Ирина Владимировна. Тема. Лев Иванович Кузьмин «Возвращение Слона» (стихотворение-сказка). Цель
83.13kb.
1 стр.
Уроки произведения А. С. Пушкина «Сказка о рыбаке и рыбке» Тема: Оригинальная трактовка сказки Пушкина «Сказка о рыбаке и рыбке». Цель
70.48kb.
1 стр.
Сказка о Тройке 2 ниичаво 3 «Сказка о Тройке 2»: Сталкер; 2004
1318.95kb.
6 стр.