Главная
страница 1





Методическая разработка внеклассного мероприятия

по английскому языку

в 10-11-ых классах.

«The Club of Quick-witted Fellows»

«Клуб знатоков»



pe00014_















Учитель англ.языка: Польщикова А.И.

СШ №12

г.Шахтинск

2013г.



The Club of Quick-witted Fellows


Пояснительная записка

Цели урока :

  1. Формирование и развитие коммуникативных умений и навыков по изучаемой теме

  2. Прививать интерес и любовь к изучению английского языка

  3. Обобщить и закрепить изученный материал

  4. Расширять кругозор учащихся

  5. Развивать память и внимание

  6. Воспитывать чувства товарищества, коллективизма, взаимопомощи, ответственности.

Социокультурный аспект - контроль знаний учащихся географических и политических особенностей Великобритании а также других англоговорящих стран, достопримечательностей Лондона, культуры, традиций и обычаев страны изучаемого языка.

Развивающий аспект- контроль уровня развития способностей к догадке, логическому изложению, к переключению внимания в упражнениях в разных видах речевой деятельности.

Воспитательный аспект- формирование адекватного восприятия и отношения к образу жизни и нормам поведения в стране изучаемого языка, воспитание самостоятельности.

Учебный аспект - контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков.

Сопутствующая задача - контроль умений учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой деятельности.

Задачи урока:

1. Продолжить работу по ознакомлению учащихся с англоязычными странами, их традициями и культурой.


2. Показать значимость и важность изучения английского языка в современном мире на доступном этому возрасте уровне.
3.Активизировать творческую деятельность учащихся на уроке

Cocтав учащихся: 10-11 классы. 6-8 игроков (2 команды)

Оборудование: карточки, раздаточный материал, наглядные пособия, портреты знаменитых писателей

Ведущий: Hello, dear boys and girls! We are here today to see what you have learnt in English, what you can do the best way, to find the most cheerful and quick–witted team. Look, we have two teams:

I. Our first competition is greeting.

The teams should tell about themselves according to the plan:

1) Name
2) Age, appearance
3) Favorite subjects
4) Hobby
5) Favorite sport
6) Favorite animals
7) Favorite meal

Ведущий: thank you for your introduction. Now we know the names of the teams.

II. warming-up

The leader asks 10 questions for every team. Every right answer will bring them 1 point.



Questions for the 1st team:

1. How many letters are there in English alphabet? (26)

2. How many parts are there in the UK? (4)

3. Which letter is after “D”? (E)

4. The holiday of love is…(St.Valentine’s Day)

5. A day after Monday is…(Tuesday)

6. When it is raining we take…(an umbrella)

7. We cook food in the…(kitchen)

8. The daughter of your mother is your…(sister)

9. How many stars are there in the American flag?(50)



10. A thing we can lock the door is… (a key)

Questions for the 2nd team:

    1. A thing we can draw is ….(a pencil)

    2. How many vowels are there in English alphabet?(6)

    3. Which letter is after “F”? (G)

    4. Americans eat turkey on…(Thanksgiving day)

    5. We don’t go to school on…(Sunday)

    6. We take a shower In the…(bathroom)

    7. We keep our books in a…(bookcase)

    8. The son of your uncle is your…(cousin)

    9. East or West…(home is best)

    10. How many stripes are there in the American flag? (13)

Ведущий: Let’s count the points after the first task.

III. Visual tasks

1. Flags (there are flags of the English-speaking countries on the blackboard, the task is

to give the names of the countries, the capitals of the countries)

Great Britain

London

England

London

Scotland

Edinburgh

Wales

Cardiff

Northern Ireland

Belfast

The USA

Washington

Canada

Ottawa

Australia

Canberra

New Zealand

Wellington

2. The Sightseeing of London (give the names of the photos)

1. The Houses of Parliament

2. The Tower Bridge

3. London at night

4. Big Ben

5. Victoria Memorial

6. Westminster Abbey

7. The Nelson’s Column

3. Famous writers (match the portraits of the famous writers with the names of their creations)

William Shakespeare

Henry VI

Charles Dickens

Oliver Twist

Robert Stevenson

Treasure Island

Robert Burns

A Red, Red Rose

Oscar Wilde

The picture of Dorian Gray

Walter Scott

Rob Roy

Rudyard Kipling

Jungle Books

Ведущий: While we count the points for these tasks, let’s listen the pupils who know the poems of R.Kipling & W.Shakespeare.

4. Reciting the poems (R.Kipling “IF” & W.Shakespeare ”Sonnet 130”)

IV. Brain-storm (find out the right answers)

  1. Which of these countries are English-speaking?

Canada
Brazil
The USA
Russia
England

2) English is spoken in:

Great Britain

France
Australia

Austria

New Zealand



  1. Which of these cities are in Great Britain?

Boston
Chicago
Oxford
London
Florida
Liverpool

4) Which of the sightseeings are in London?

*Big Ben
*Tower
*The Statue of Liberty

*The White Hall


*Hollywood
*Buckingham Palace

V. Quiz-game (the task is to choose the category, the nominal of the question and answer the question)

Dates

Symbols

Famous people

Famous places

10

10

10

10

20

20

20

20

30

30

30

30

40

40

40

40

Dates: 10. Halloween is celebrated…(on the 31st of October)

20. The Day of Independence in America is…(on the 4th of July)

30. Columbus discovered America…(in 1492)

40. The Great Fire of London was…(in1666)

Symbols: 10. The symbol of N.Ireland is…(shamrock)

20. The nickname of the British flag is…(Union Jack)

30. The symbol of New Zealand is…(kiwi)

40. The nickname of New York is…(Big Apple)

Famous people: 10. The famous group “Beatles”comes from the

city…(Liverpool)



20. Patron Saint of England is…(George)

30. The story about Winnie-the Pooh wrote…(Alan Milne)

40. How many children does Elizabeth the II have? (4)

Famous places: 10. The Royal palace where the Queen Elizabeth lives is…

(Buckingham Palace)



20. Where does the Speaker’s Corner situated? (in Hyde Park)

30.The museum of wax figures is called…(Madam Tussaud’s)

40.The street where Sherlock Holmes lived was…(Baker St.)

Ведущий: We finish our competition. Let’s count the points. The winner will get prizes. Thank you and good–bye.



Приложение

Henry VI

Oliver Twist

Treasure Island

A Red, Red Rose

The picture of Dorian Gray

Rob Roy

Jungle Books

*Big Ben
*Tower
*The Statue of Liberty


*The White Hall
*Hollywood
*Buckingham Palace

Boston
Chicago


Oxford
London
Florida
Liverpool

Great Britain

France
Australia

Austria


New Zealand

Canada
Brazil


The USA
Russia
England


Смотрите также:
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку в 10-11-ых классах. «The Club of Quick-witted Fellows»
56.54kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия на английском языке "Merry Christmas Party"
78.48kb.
1 стр.
Методическая разработка открытого внеклассного мероприятия по русскому языку с применением современных информационных технологий
168.88kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку по теме: «День Святого Валентина»
57.11kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия для старшеклассников в рамках дня толерантности
38.32kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия «Природные ресурсы Карелии. Проблемы Карелии» По дисциплине «Экологические основы природопользования»
442.94kb.
3 стр.
Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку игра «Счастливый случай» на тему «Royal Family Quiz
50.48kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия «Кулинарный поединок»
51.32kb.
1 стр.
Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку в 11-х классах «Биттлз поэты поколения» г. Орехово-Зуево
86.14kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия "Как помочь птицам зимой"
123.2kb.
1 стр.
Методическая разработка урока по геометрии и английскому языку для учащихся 7 класса учителя математики Засыпкиной Е. В. Тема урока: Начальные сведения из планиметрии
46.02kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия, посвященного 300 – летию со дня рождения М. В. Ломоносова Человек, каков не слыхан был от века…” Цели мероприятия: Образовательные
135.71kb.
1 стр.