Главная Другое
Экономика Финансы Маркетинг Астрономия География Туризм Биология История Информатика Культура Математика Физика Философия Химия Банк Право Военное дело Бухгалтерия Журналистика Спорт Психология Литература Музыка Медицина |
страница 1страница 2страница 3 «What do you know about Great Britain and merica?» Цели:
Оборудование: плакаты-календари с указанием дат праздников для Англии и Америки, картинки, презентация с вопросами, карточки 1. In 1603 the union of England, Wales and Scotland became known as … 1) Great Britain 2) England 3) the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 4) the Commonwealth 2. Where can tourists see wax models of famouse people? 1) The British Museum 2) The National Gallery
4) In the tower 3. Horatio Nelson was a famous …
4. What sea separates Great Britain from Europe?
5. Where is Poet’s Corner situated?
6. Which of these British literary men is not a poet?
7. The British Prime Minister David Cameron belongs to the … Party.
8. Great Britain is a …
9. Which university is the oldest in Great Britain?
10. American Congress consists of the Senate and the House of …
11. What building houses the Big Ben bell?
12. Elizabeth II became the Queen of Britain in …
13. Covent Garden is a/an …
14. … created the waterproof coat.
15. The queen of Great Britain is also the queen of …
16. … is heir to the British throne.
17. The queen of Great Britain is the head of …
![]()
19. Christmas is celebrated on …
20. Which is the nearest continental neighbour of Great Britain?
21. How many parts does the United Kindom consist of?
22.What is the colour of the cross on Britain flag?
23.How many stars are there on the American flag?
24. On October, 31 Americans celebrate …
25. Thanksgiving Day is celebrated on …
Государственное учреждение образования «Лошницкая районная гимназия» Мероприятие для учащихся 5 класса Тема: проект «FOOD» Проект выполнялся на протяжении изучения темы «Еда» Учащиеся делятся на группы самостоятельно, в зависимости от того, по какой подтеме они хотят работать. После объявления о начале проекта в классе вывешивается стенд, где указывается тема и цели проекта, его подтемы, план работы, рекомендованная литература, лексика по теме (слова неизвестные учащимся, но которые могут встречаться при написании рецептов). Внимание учащихся учитель обращает не только на конечный результат проекта: альбом рецептов, составление меню для ученика (а также можно провести социологический опрос о питании среди учащихся), но и на подготовку презентации: стихи, сценки, высказывания мнения по подтемам проекта. Презентация проекта проводится как внеклассное мероприятие, тогда учащиеся организовывают чаепитие, угощают товарищей приготовленными блюдами. На презентацию проекта также можно пригласить родителей – все это будет стимулировать деятельность учащихся в подготовке проекта. Методический паспорт проекта: Тема: Food Класс: 5 Количество учащихся: 10 Время работы над проектом: 3-4 недели Форма работы: внеурочная, групповая работа соотносилась с фронтальной и индивидуальной. Форма учебного взаимодействия: ученик – ученик, ученик – учитель. Цели: 1. Обобщение лексического и грамматического материала по теме, полное и точное понимание несложных текстов, кулинарных рецептов приготовления блюд; преодоление барьера страха в общении на языке; совершенствование навыков устной речи; 2. Формирование и развитие учебно-организационных умений и навыков (самостоятельного поиска информации); развитие коммуникативных умений и навыков в процессе общения на языке; активизация познавательной деятельности учащихся; 3. Поддержание интереса и формирование стойкой мотивации к изучению иностранного языка; воспитание культуры питания и здорового образа жизни; воспитание культуры общения, уваения к группе товарищей.
Подтемы проекта:
Конечный продукт:
Критерии оценки:
Планирование: 1 этап. Организационный.
Выбор средств.
2 этап. Выполнение проекта.
6. Составление рабочего варианта, с консультацией у учителя; 7. Составление окончательного варианта презентации; 3 этап. Презентация проекта. Ход мероприятия:
Good morning, children! I’m glad to see you.
Today we’ll revise all words on the topic “Food”, read a text and speak about tasty and right food.
Now, my dear pupils, answer my questions:
Столы в классе расположены для работы двух команд. На столах стоят блюда, символизирующие тему изучения проектa. Названия команд «Крепыши» и “Сластена” Today we have a competition. We’ve got 2 teams. You have names for your teams. Select captains in your teams.
Now answer my questions:
You prepare tasks on the topic “Food”. You study tasty and right food and now we listen to you. 1 Группа: «Tasty Food» Вся команда выходит для презентации своей подтемы. People cannot live without food. They must eat meat and fish, soup and vegetables. They must drink milk and juice. But children usually don’t want to have these food. All children like tasty food: ice-cream, sweets, cakes, cookies and pudding. Children want to eat these things for breakfast, lunch, dinner and supper. If you have a birthday, your mother makes many tasty food. My mother usually makes: … (recipe) If guests come to us, my mother makes cake, too. … (recipe). But you mustn’t eat a lot of sweet food. (сценка) Remember, children! You must eat sweets a little, but you must eat a lot of fruit or drink juice. Now I tell you my mother’s recipe. It’s tasty and right! (recipe) Все: Bon appétit! 2 группа “Right Food” Вся команда выходит для презентации своей подтемы. People cannot live without food. They grow their food, but usually they buy it. Remember, buy and eat only right food! Belorussian children have 4 meals a day: breakfast, lunch, dinner and supper. All pupils must eat very well. I tell you what we must eat and drink.(menu) Have breakfast, lunch, dinner and supper. We must eat milk food, meat and fish. And my mother can make very tasty pizza. (recipe) I like it very much. All children must eat, but they don’t eat a lot of food. It’s not right. (poem about Robin Bobby) Eat a lot of fruit and vegetables! Drink milk and juice! They have a lot of vitamins. Remember the proverb: ”An apple a day keep a doctor away”. Do you eat right? VI. Оценка работы на уроке, проекта и его презентации. Учитель: Thanks. It’s very interesting. Now we have album with recipes about tasty and right food and menu.
Приложение 1 Card 1. Choose and read aloud the words on the topic “Food”. make, made, apple, friend, eat, from, sweet, little, cup, different, tea, hopscotch, milk, tree, juice, Great Britain, drink, glass, coffee, many, grow, much, drank, ate, country, ice-cream, see, saw, thought, egg, could, pilot, porridge, grew, bread, soup, love, meat, fish, came, potato, tasty, buy, fruit, bought, vegetable, carrot
Card 2. Read to know more about English people. The English have four meals a day: breakfast, lunch, tea and dinner or supper. In England breakfast time is between seven and nine, lunch time is between twelve and two, tea is between four and five and dinner or supper time is between seven and ten. We know that some of you don’t like porridge. But English people like porridge very much. They usually eat it for breakfast. They like to eat porridge with milk. English people don’t eat much bread. They never eat bread with meat or vegetables. But they sometimes eat bread with soup. Приложение 3 Card 3. Read the questions in A, choose the right answers in B
Приложение 4 Cценка (о вреде поедания сладостей в большом количестве) Yченик заранее готовит две маски их картона – лица – на первой маске есть один зуб во рту, а на второй маске зубов нет. Надевает первую маску поверх второй. Му name is Tom. I like sweets and ice-cream very much? That’s why I didn’t have all my teeth. Yesterday my last tooth fell out.
I wasn’t sorry about it. That’s very good! Now I don’t have teeth and I can eat ice-cream and sweets every day! Приложение 5
(стихотворение о вреде переедания) Robin, Robin, what a man! He eats as much as no one can. He ate a lot of fish, he ate a lot of meat. He ate a lot of ice-cream and a sweet. He ate a lot of porridge and ten eggs And all the cookies Mother has. He drank a lot of juice, he ate a cake Then said: “I have a stomach-ache.” Приложение 6
Отметьте бал, который лучше всего описывает, как ваша группа подготовила и презентовала ваше задание.
Что вам удалось больше всего? …………………………………………………… Что бы вы сделали по-другому? ……………………………………………………… Приложение 7
Р ![]() Конечный продукт: Приложение 8 MENU FOR PUPILS MONDAY breakfast: porridge, an egg and a cup of tea; lunch: cookies and a glass of juice; dinner: fish soup and vegetable salad, a glass of carrot juice; supper: fruit salad and curd, pudding and a glass of milk; TUESDAY breakfast: curds with cake and a cup of coffee; lunch: hamburgers and a glass of milk, chocolate; dinner: meat soup with bread, potatoes and a glass of tomato juice; supper: pizza and apples, a glass of milk; WEDNEDAY breakfast: an egg, toast with butter and a cup of tea; lunch: a cake and a glass of juice; dinner: vegetable soup and meatballs, a glass of milk; supper: salad and bananas, a glass of tea; THURSDAY breakfast: porridge, cake with jam and a cup of coffee ; lunch: hamburgers and a glass of apple juice; dinner: vegetable soup and chicken with salad, a glass of juice; supper: fruit salad , pudding and a glass of tea with milk; FRIDAY breakfast: curds with eggs and a cup of coffee with milk; lunch: cookies and sweets, a glass of juice; dinner: fish soup with bread, potatoes and a glass of juice; supper: fruit salad, a cake and a glass of milk; Приложение 9 Альбом рецептов и меню для школьника
Государственное учреждение образования «Лошницкая районная гимназия»
Оборудование: ширма, куклы –персонажи сказки, картинки Сказку можно поставить в конце первого года обучения, Сценарий разработан с учетом возможностей младших школьников, чтобы каждый мог принять посильное участие в инсценировке сказки. Действующие лица: 1. Курочка (Jen the Hen) 4. Кот (Pam the Cat) 2. Цыплята (Three little chickens) 5. Собака (Tug the Dog) 3. Утка (Chuck the Duck) 6. Сказочник (Fairy-Taler) Part I Fairy-taler: This is a little Red Hen. Hen: My name’s Jen, or Jen the Hen. Fairy-taler: Jen the Hen has got three little chickens: one son and two daughters. Chicken1: We are little. Chicken2:We are yellow. Chicken3:We ar very, very nice. Fairy-taler: Jen the Hen has got three friends. They are a dog, acat and a duck.
Cat: Hello! My name’s Pam, Pam the Cat. Dog: Hello! My name’s Tug, Tug the Dog. Duck: Hello! My name’s Chuck, Chuck the Duck. ![]() Part II Fairy-taler: Jen the Hen has got five seeds. She wants to plant the seeds. Hen: My dear friends, help me to plant the seeds. Cat: I don’t want to help you. I want to play. Dog: I don’t want to help you. I want to play, too. Duck: I don’t want to help you. I want to swim. Hen: My little chickens,can you help me to plant the seeds? Chicken1: Yes. Chicken2:Yes. Chicken3: Yes, we can. Fairy-taler: The little chickens love their mother. They want to help her. And they help Jen the Hen to plant the seeds. ![]() Fairy-taler: They do it very well. ![]() Part III Fairy-taler:Now Jen the Hen has got many seeds. She wants to make bread. Hen: My dear friends, now I’ve got many seeds. Help me to make bread, please. Cat: I don’t want to help you. I want to jump. Dog: I don’t want to help you. I want to run. Duck: I don’t want to help you. I want to swim. Hen: What a pity. My little chickens,can you help me to make bread? Chicken1: Yes. Chicken2: We can. Chicken3: With great pleasure. ![]() Part IV Fairy-taler:Now Jen the Hen has got bread. Hen: My dear friends, do you want to eat the bread? Cat: Yes, I do. I’m hungry. Dog: Yes, I do. I’m very, very hungry. Duck: Yes, I do. I’m hungry, too. Hen: But I don’t want to give you the bread. I want to give the bread to my little chickens. They are very, very nice. They always help me. ![]() Смотрите также: Сценарий утренника «Посвящение в друзья английского языка» 8
473.15kb.
3 стр.
Сценарий утренника по теме "Seasons". Цели и задачи: повысить интерес ребят к изучению английского языка
24.86kb.
1 стр.
Сценарий подготовили: учитель английского языка, учитель методист В. А. Вересока, учитель английского языка Т. Н. Чорная
112.62kb.
1 стр.
Сценарий праздника для учащихся 7-8 классов Учителя английского языка средней школы №34 Стетюха Т. Ф. Схатум Г. Х
59.76kb.
1 стр.
Сценарий подготовили: учитель английского языка, учитель методист В. А. Вересока, библиотекарь дсш №11 Л. В. Шаврова
147.78kb.
1 стр.
Отчет о проведении месячника английского языка
59.8kb.
1 стр.
Сторчилова людмила евгеньевна, высшая квалификационная категория, учитель английского языка, русского языка и литературы
210.32kb.
1 стр.
Сценарий выпускного утренника в детском саду "Приключения Буратино"
575.06kb.
3 стр.
Урок английского языка в 10 классе по теме «Мировые религии» Учитель английского языка Г. И. Майер Тема урока: «Мировые религии в современном мире» Цели и задачи урока
68.2kb.
1 стр.
Пособие по грамматике английского языка part 3 для учащихся старших классов школ с углубленным изучением английского языка
520.59kb.
3 стр.
Сценарий новогоднего утренника 1 го класса
70.31kb.
1 стр.
Конкурс «Друзья немецкого языка» 78.02kb.
1 стр.
|