Главная
страница 1
МОУ «Ивнянская средняя общеобразовательная школа №1»

РАЗРАБОТКА

внеклассного мероприятия по английскому языку

игра «Счастливый случай» на тему «Royal Family Quiz»

Подготовила и провела: Погожева Т. А.

Участники: учащиеся 11 Г класса

2008


Цели: 1. Активизировать умственно-речевую деятельность учащихся
2. Расширить социокультурную компетенцию учащихся
3. Развивать умение логически мыслить
4. Развивать умение использовать самостоятельно приобретённые знания.

Оборудование: карточки (что любит и не любит королева), плакат с кроссвордом, постер с изображением родословного дерева королевской семьи,

портреты членов королевской семьи, магнитофон, кассета, секундомер.



Ход игры
1 гейм: - Разминка

Команды получают по три вопроса. На обдумывание 30 секунд. За правильный ответ - 1 балл.

1.Who is the Head of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland? ( Queen Elizabeth II )

2. When did she ascend to the throne? ( She ascended to the throne after her father’s death in 1952 and was crowned in Westminster Abbey in June 1953.)


3. Where was Princess Elizabeth educated? (She was educated at home with Princess Margaret, her younger sister. She studed constitutional history, low, art, music, learned to ride.)

4. What do you know about the Queen’s husband? ( His full name is His Royal Highness Prince Philip, Duke of Edinburgh. They got married in 1947 in Westminster Abbey.)


5. How many children have the Royal Couple? (They have 4 children: Prince Charles, Princess Anne, Prince Andrew, Prince Edward.)
II гейм: - Узнай героя

Команды воспринимают на слух мини-тексты и определяют главных героев. На обдумывание ответа даётся 30 секунд. За правильный ответ -1 балл.

Text 1. He is one of the members of the Royal Family. He is the youngest among the brothers. He studied at Cambridge University. He worked as a school teacher and as an actor at a theatre. Also he was an officer. His name is... . (Prince Edward.)

Text 2. He is one of the members of the Royal Family. But he is not a monarch. He was born in Greece. He is a qualified hilot. Sometimes he gives interviews. The sphere of his interests is very wide: environment, wildlife, science, and technology and sport. He is... . ( Prince Philip.)

Text 3. She is one of the members of the Royal Family. She finished Beneden school in Kent. She is the hardest working member of the family. She made an excellent sports career. In recent years she has become quite popular with public. She doesn’t wear expensive dresses but she always looks very elegant. She is ... . (Princess Anne.)

Text 4. He is one of the members of the Royal Family. He was born in 1948. He is interested in many things: architecture, environment, history, alternative medecine, farming. His favourite sport is polo.He is well known as a keen promoter of British interests. He has 2 children. He is … . ( Charles, the Prince of Wales.)
Text 5. He is one of the members of the Royal Family. He is very good at sport. In 1980 he joined the Royal Navy and became a “sea King” helicopter pilot. He is interested in photography. He speaks French and German. In 1986 he married Miss Sara Ferguson and has 2 daughters. He is ... . ( Prince Andrew, the Duke of York.)

Text 6. She is one of the members of the Royal Family.She is one of the world’s richest women.Three quarters of her working life is spent in an office reading and signing state papers. She never gives interviews. She likes to spend time with her grandchildren, watch horse-racing, go for a walk and watch TV.Her title in the UK is “Elizabeth the Second, by the Grace of God of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and of her other Realms and Territories Queen, Head of the Commonwealth, Defender of the Faith”. She is ... . (Queen Elizabeth II )


III гейм: - Что любит и не любит королева

Каждая команда получает карточки, на которых записано, что любит и что не любит королева. На протяжении трёх минут одна команда должна отобрать карточки со вкусами королевы, а вторая команда – карточки с названиями того, что не нравится королеве. Карточки не должны быть одинаковыми. За правильное выполнение задания команда получает 3 балла.


The Queen’s likes: The Queen’s dislikes:

1. Horse racing 1. Tennis, including Wimbledon.

2. Scottish country dancing 2. Milk pudding.

3. Jigsaw puzzles. 3. The cold

4. Bright red dresses. 4. Charles Dickens.

5. Deerstalking 5. Dictating letters

6. Champagne 6. Cigar smoke.

7. Long-stemmed, deep-pink 7. Sailing

carnations.

8. Quiet evenings at home 8. Listening to after-dinner speeches

9. Sandringham 9. Ivy.

10. The Beatles song “Yellow 10. Snails

Submarine”
IV гейм: - Кроссворд

Командам предлагается найти в кроссворде названия семи предметов, которые королева берёт с собой, отправляясь в путешествие. На плакате написаны толкования этих слов. Командам даётся по три минуты на формулирование определения и нахождение этих слов.

An apparatus used to make photographs. ↓

A cushion for the head, especially in bed. ↓

Dried leaves of a plant, cultivated in China, India.→

A metal vessel with a spout and a handle for boiling. ↓

A sweet crystalline vegetable substance. →

A compound of alkali and oil used in washing. ↓

Objects of precious metal often worn for personal adornment →

A device for tellingtime which you wear on your wrist. ↓

Two pieces of special glass surrounded by plastic, mettal etc. which you wear in front of your eyes in order to see better. →


w

z

v

c

o

e

h

r

n

a

e

p

a

s

u

g

e

r

n

k

i

m

p

k

n

s

q

c

f

l

e

r

e

d

o

l

h

m

l

r

d

t

e

a

m

p

s

o

a

k

t

b

p

f

j

e

w

e

l

l

e

r

y

g

l

a

s

s

e

s

u

d

( Key: camera, pillow, tea, kettle, sugar, soap, jewellery, watch, glasses)




V гейм: - Генеалогическое дерево королевской семьи.

На постере изображено родословное дорево английской королевской семьи с перечнем имён и лет жизни. Под деревом размещены портреты членов королевской семьи. Командам предлагается дополнить родословное дерево портретами.



По окончании последнего гейма подводятся итоги игры и награждаются победители





Смотрите также:
Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку игра «Счастливый случай» на тему «Royal Family Quiz
50.48kb.
1 стр.
Игра «счастливый случай»
58.12kb.
1 стр.
Интеллектуальная игра «Счастливый случай» для учащихся 9 – 11 классов
59.3kb.
1 стр.
Игра Счастливый случай «Разговор о правильном питании»
62.76kb.
1 стр.
Игра «Счастливый случай»
51.32kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия на английском языке "Merry Christmas Party"
78.48kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку по теме: «День Святого Валентина»
57.11kb.
1 стр.
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку в 10-11-ых классах. «The Club of Quick-witted Fellows»
56.54kb.
1 стр.
Методическая разработка открытого внеклассного мероприятия по русскому языку с применением современных информационных технологий
168.88kb.
1 стр.
Счастливый случай
33.03kb.
1 стр.
Текст 1 для анализа часть с (егэ по русскому языку) (1)Сравнительно недавно американский ученый Эдвард де Боно в книге «Рождение новой идеи»
111.45kb.
1 стр.
Математическая игра «Счастливый случай» Цель игры: расширить знания, разносторонне развивать учащихся. Игра состоит из четырёх геймов: 1-й гейм: «Дальше, дальше …»
41.85kb.
1 стр.