Главная
страница 1
Конспект урока в 10 классе

по теме «Фильм! Фильм! Фильм!»
Цели:

Образовательная знакомство с различными жанрами кино, новыми лексическими единицами; совершенствование лексико-грамматических навыков говорения;

Развивающая - развитие способности к догадке; умственных качеств: гибкости и логичности, коммуникабельности; способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;

Воспитательная - воспитание толерантного отношения к мнению других людей.

Задачи урока: Практиковать чтение / аудирование (детальное и полное понимание текста); практиковать моно-диалогическую речь; совершенствовать навыки работы в парах и группах.
Оборудование: видео-ролики разных жанров кино, слайд-шоу,

УМК авт. В.П. Кузовлева к учебнику 10-11 класс, иллюстрации с фрагментами фильмов и фотографиями актеров.

(на классной доске - матрица с фамилиями учеников и видами деятельности. В ходе урока учитель оценивает активность каждого ученика. В конце урока легко вывести итоговую отметку).
Ход урока:
1.The org.moment and Brainstorm activity:
Hello, my dear! How are you? I`m glad to see you! Today we have a lot of guests, let`s greet them. We`ll work as usual, please, don`t be shy!We`ll continue to speak about the cinema and the theme of our lesson is ``FILM! FILM! Film!`` We`ll practice reading and listening for the main idea, and for detail. We`ll speak about genres of films you like or dislike in pairs. We`ll see several video rollicks and try to define their genres. We`ll speak about films a lot.
T.- Hollywood! What is it? A country, an island, a city or district of the city?

P1.-A district of the city.

T.-Where is it situated? In Russia, the USA, Australia, New Zealand or the UK?

P2-It is situated in the USA, Los Angeles, California

T-What is Hollywood famous for?

P3-It is the centre of US film industry.

T-What the biggest film companies do you know?

P4-I know MGM, Paramount, 20th Century Fox, Columbia Pictures, Warner Bros.

T-What kind of films were the 1st films?

P5-They were silent & black and white short films.

T-What was the 1st colour film?

P6-«Gone with the wind».

T- Where is the Russian film making industry situated?

P7-In St. Petersburg & Moscow.

T-Who founded the 1st film studious?

P8- Khanzhonkov.

T- What genres of film do you know?

P9-Action, thriller, melodrama, horror, tragedy, science fiction, comedy, detective, western, musical, etc.


2. Listening for detail

T-Listening to the description of the films and find out (guess) their genres.


a) The Hound of the Baskervilles

Dartmoor: a wild, wet and dangerous place in the South – West of England. A man is running for his life. Behind him comes an enormous dog- a dog from his worst dreams, a dog from hell. Between him and a terrible death stands only one person-

the greatest Sherlock Holmes. (detective)

b) Madame Doubtfire

Miranda Hilliard doesn`t live with her husband, Daniel. One day Madame seems strange, more like a man than a woman! (comedy)

c) Star Gate

In 1928 archeologists found a mysterious stone with the inscription ``A million years into the sky is Ra, Sun God!`` 60 years later in USA, a young archeologists, Daniel Jackson, find a way to open the Star Gate. What is on the other side?

(science fiction)

d) St. Agnes` Stand

Swanson has killed a man and is on the run from the dead man`s friends. His plans of escape are ruined by a nun called Sister St.Agnes, who needs his help to save her and the group of children from Apache Indians. This is a beautiful story about the American West. ( western)
3. Reading for detail
T-Look at the blackboard, please! Match the names of genres with their definitions. (Suggested answers):

Western – cowboys, guns, shots, saloons, prairies

Melodrama- love, sorrow, relationship

Comedy- jokes, silly situations

Historical film- heroes, wars, love, beautiful costumes

Horror films- blood, screams, maniacs, knives, monsters, vampires

Adventure films- love, romance, faraway lands, horses

Detectives- mystery, clues

Action films- chase, fights, guns
4.The presentation of the video rolllers
Now you`ll see several video rollers. Try to guess, what genres are they?

(Suggested answers)



  1. ``3D distination`` - tragedy

  2. ``Вий``-(step by step film,) – horror film

  3. ``Ледниковый период`` - cartoon

  4. ``Терминатор`` - action science

  5. ``Каникулы строгого режима`` - comedy


Ps. I think that it is…, because there is/are … in this film.

I`m sure, it is …,

On my opinion it is …,

T. Do you agree?

Ps. Yes, we do/ No, we don`t . etc.
5. Vocabulary work (slide-show)
T – Please, match the English phrases with their Russian equivalents

1.Stuffed with events а) реальные события

2.True to life b) таинственный сюжет

3.Full of tears c) сверхъестественные вещи

4.A mysterious plot d) морские приключения

5.A dynamic story e) наполнен событиями

6.romans for girls f) фантастические вещи

7.Real events g) реалистический

8.Adventures in the sea h) динамичный рассказ

9.Unreal thinks i) романтические истории для девушек

10.Supernatural things j) полон слез
6. Speaking in pairs

T. Please, speak about the genres you like best / dislike. Explain, why?

The phrases from the table on p. 185 your SB can help you. Don’t name the genre, guess it!

I like films stuffed with funny, maybe stupid situations. They make me laugh. What genre is it? (comedy)

I dislike films with full of tears. We have a lot of problems. They make me unhappy and nervous. What genre is it? (tragedy; melodrama), etc.
7.Homework and explanation

AB.ex.5; SB p. 185 (table)

Please, write down the words into your vocabularies, learn them by heart; do the tasks of the ex.5 AB.

Now, please, open your AB ex.5, find the words. Listen to me and repeat after me.


8. Marks and commentaries

Let`s look at the table which is on the blackboard and together put your total marks


Students / Types of activities




1

2

3

4

5

6

Total mark




Аболенцев

4

2

4

3

4

3

3




Берекетова

4

3

3

4

4

4

4




Гончарова

4

4

4

4

5

4

4




Кусаманова

4

4

4

3

5

4

4




Мирошник

5

5

5

5

5

5

5




Моисеев

5

4

4

4

4

4

4




Однолетков

5

5

5

4

4

5

5




Осипова

4

4

5

4

5

4

4




Плотникова

5

5

5

5

5

5

5




Понкратова

4

3

4

4

5

4

4




Савин

3

3

3

3

3

2

3




Сазонов

4

4

5

5

5

5

5





9. The conclusion

T. Today you work hard and active! What was interesting for you at this lesson?

What was new for you? What activities did you like best? Etc.

Thank you for your good job! The lesson is over. See you tomorrow!





Виханова Жанетта Эдуардовна, учитель английского языка

МОУ «Средняя общеобразовательная школа № 9»



г. Оренбурга




Смотрите также:
Конспект урока в 10 классе по теме «Фильм! Фильм! Фильм!»
60.14kb.
1 стр.
Страница третья «Фильм, фильм, фильм!»
10kb.
1 стр.
Александр Ефремов
113.59kb.
1 стр.
Программа: Введение. Литературный сценарий. Фильм-фильм-фильм, или общий процесс кинопроизводства. Особенности производства в России. Основная концепция написания сценария или "от греков к 21 веку"
17.02kb.
1 стр.
Отзыв на фильм «Отряд Трубачёва сражается» ученицы 3 класса Кирхмейер Елены
15.41kb.
1 стр.
Рождественская история, новинка от Роберта Земекиса
79.79kb.
1 стр.
Bt 06. 00, 07. 10, 08. 15 Доброе утро, Беларусь! 07. 00, 08. 00, 15. 15, 19. 20 Новости. 07. 05, 08. 05, 18. 50
264.94kb.
1 стр.
"Мой дом, моя семья"
58.86kb.
1 стр.
Сила, чтобы никогда не сдаваться
176.88kb.
1 стр.
Из высказываний студентов
9.45kb.
1 стр.
Оборудование мероприятия: презентация, фильм об олимпийских играх 80 года, музыка по теме. Ход мероприятия. На экране идет фильм о закрытии Олимпиады-80, звучит песня «На трибунах становится тихо…»
37.66kb.
1 стр.
-
3385.07kb.
16 стр.