Главная
страница 1
Профессиональный конкурс работников образования

Всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества

(2012-2013 учебный год)

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

Бутурлинская средняя общеобразовательная школа имени В.И. Казакова

Номинация конкурса: Педагогические идеи и технологии: среднее звено.

Методическая разработка урока английского языка на тему:

«В мире животных» (6 класс)

Автор: Рыбакова Татьяна Викторовна,

Учитель иностранного языка

Методическая разработка урока

  1. Автор: Рыбакова Татьяна Викторовна

  2. Образовательное учреждение: МБОУ Бутурлинская СОШ имени В.И. Казакова

  3. Предмет: английский язык

  4. Класс: 6 класс

  5. Тема: В мире животных

  6. Тип урока: комбинированный

Цели урока:

  1. Развитие навыков диалогической и монологической речи, навыков чтения с извлечением конкретной информации, аудирования и способностей обучающихся к догадке.

  2. Формирование лексических и грамматических навыков говорения.

  3. Способствование развитию способности и потребности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре4 воспитывать любовь к животным.

Оборудование:

Мультимедийная презентация, раздаточный материал(карточки с заданиями), аудиозапись, таблица Present Perfect, таблица неправильных глаголов, картинки с животными, учебник.



Ход урока:

In the world of animals” (« В мире животных»)



  1. Организационный момент.

Good morning, good morning!

Good morning to you!

Goog morning ,dear children!

I’m glad to see you!

Today we are going to speak about animals and the way people take care of their pets..

But , first of all, let’s train our tongue and remember our song.



  1. Фонетическая зарядка. (слайд 2)

Let’s sing our song.

As sly as a fox, as strong as an ox.

As fast as a hare, as brave as a bear.

As free as a bird, as neat as a word.

As quiet as a mouse, as big as a house.

All I wanna be, all I wanna be, oh.

All I wanna be is everything.


  1. Речевая зарядка:

Answer my questions, please.

  1. Do you have a pet?

  2. What pet do you have?

  3. Do you like your pet?

  4. Do you like playing with your pet? Etc.

  1. Тренировка лексических навыков говорения по теме « Животные»

  1. Let’s remember all our animals. Look at the blackboard and repeat after me.(слайды3-28).

  2. Then, look at the pictures and name the animals.

  3. Now your task is to divide all these animals into two columns: wild and domestic animals. The first group will write down wild animals, and the second group- domestic animals.(слайд 29)

And then we’ll check.

  1. It’s time to check your home task. Your task was to prepare some piece of information about any animal without calling it. Your classmates should guess what animal you have spoken about.

P1 : It is the largest animals that lives on land. It’s nose is called trunk. A lot of things can be done with the help of a trunk. …

  1. Активизация новой лексики по теме «Животные» и первичное ее закрепление.

a) Now let’s speak about the way people take care of their pets. Look at the pictures at the blackboard, read and repeat after me and guess about the meaning of these phrases.(слайды 30-38).

b) Then you should write down these phrase in your copybooks.

c) And now , let’s speak about the way you take care of your pet. Your task is to fill in the gap in the sentences , using these phrases.(слайд 39)

d) Ask your partner what he/ she has done for his/ her pet today, using these phrases (слайд 40)

Ex:

A: Have you fed your pet today?



B: Yes, I have.

A: Have you taken your pet for a walk?

B: No, I haven’t. Ect.


  1. Физкультминутка ( слайд 41). I see you are tired. Let’s have a rest.

  2. Развитие навыков чтения с извлечением конкретной информации.

A lot of people keep animals at home. They like their pets very much. They think their pets are real friends. We shall read the story about pets’ names in Great Britain. Open your books page 115, exercise 37.

  1. Read the text and answer the questions. (слайд 42)



  • What are Diamond and Prim?

  • Whose dog was Diamond?

  • Whom did Prim belong to?

  • Why did they become famous?

  • Do you know any famous Russian pets?

  1. Listen and repeat British pets’ names , page 116 exercise 37.b)

  2. Your task is to divide into 2 groups and fill in the table: What Russian pet’s names do you know?

(слайд 43)

  • 1group 2 group

  • Cats’ names- Dogs’ names-

  • Fishes’ names- Parrots’ name-

  • Hamsters’ names- Guinea-pigs’ names-

  • Rabbits’ names- Tortoises’ names-

  1. Let’s guess the riddle about animals. ( слайды 44-52)

  2. Write down your hometask. It will be to tell about your pet, using photos, pictures, etc. I’ll give you some cards with questions , which will help you to make your story about your pet. Let’s read and translate these questions. Have you got any problems?(слайд 53)

What pet do you have?

What is your pet’s name?

What colour is your pet?

Is your pet big or small?

What can your pet do?

What does your pet eat and drink?

What characteristics of your pet can you name?

Do you like your pet and why?



  1. Our lesson is coming to the end.

Let’s make a conclusion that we should love animals- they are our friends.

Do you like the lesson? What do you like most of all?



Thank you for your work. You were active and clever today. Good -bye.


Смотрите также:
Конкурс работников образования Всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
118.92kb.
1 стр.
Конкурс работников образования Всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
75.69kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
76.6kb.
1 стр.
Конкурс работников образования Всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
70.73kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
234.99kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
50.54kb.
1 стр.
Конкурс работников образования «всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества»
77.77kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
122.24kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
76.48kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет-конкурс педагогического творчества
282.89kb.
1 стр.
Конкурс работников образования. Всероссийский интернет конкурс педагогического творчества
53.82kb.
1 стр.
Конкурс работников образования всероссийский интернет конкурс педагогического творчества
38.43kb.
1 стр.